Vett & etikett med Isabella Löwengrip

Bildkälla: Stella Pictures

I helgen medverkade Isabella Löwengrip i P3 för att prata vett & etikett och hon valde tre stycken simpla och humoristiska saker som hon tyckte passar sig i radio:

1. När någon visar bilder på sitt barn, hus eller hund
Det räcker att säga “åh vad gulligt” tre gånger – sen är du fri. Man behöver inte fastna i en halvtimmes bildvisning av valpar, nybyggda altaner eller bebisbilder. Tre “gulligt” räcker för att visa att du är en vänlig människa.

2. Prata aldrig om din detox på en middag.
Det finns inget som dödar stämningen snabbare än någon som berättar att de “bara dricker sellerijuice just nu” eller aldrig skulle äta pasta. Låt andra njuta av potatisgratängen, brödet och chokladkakan i fred.

3. När någon pratar – ta ut AirPodsen.
Det borde vara självklart, men jag ser det hela tiden. Att faktiskt titta på personen du pratar med har blivit den nya lyxen.

Hon skriver även att hon fått en egen veckospalt i en av Sveriges största tidningar om just vett & etikett, vilket fick mig att fundera ett varv…
Varför har hon fått det? Är det någonting särskilt som gör att just Isabella Löwengrip tar över stafettpinnen efter Magdalena Ribbing? Varför inte, säg, Ebba Von Sydow? Jag tycker snarare Isabella stundtals känns en smula osäker eller bortkommen när det kommer till den här typen av saker, men det är kanske bara jag?

Men för att knyta åter till Isabellas lista här ovan – och då punkt nummer 3.
Jag har köpt nya AirPods med Noise Cancellation och om jag inte stänger av den så skulle jag inte ens höra om någon pratade med mig, så vida jag inte såg läpparna röra sig.

Om inte Isabella, vem tycker du borde få en vett & etikett-spalt i tidningen?

170 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jag undrar hur kommunikation och socialt samspel ser ut mellan människor om 100 år. Det vågar jag inte ens tänka på. Tänkte direkt på Pärleros när jag läste punkt 2 som inte äter något efter kl. 13.00. Han kan alltså aldrig äta middag med familjen, aldrig gå ut och äta på kvällen, aldrig äta på fest, bröllop, julafton, osv. Då sitter han där med sitt glas vatten liksom.

    Svara

      Så tänkte de nog även för 100 år sedan.
      Det har alltid varit bättre förr. Förr var det också bättre förr.

      Svara

        Ju förr, dess bättre!

        Svara

          Uga buga !!

          Svara

        Tor inte att dom tänkte så för 100 år sedan.

        Svara

          Sokrates skrev redan för 2400 år sedan om hur respektlösa och lata ”dagens ungdom” är. Det var bättre förr tyckte han.

          Svara

        Det var bättre innan något liv i universum fanns.

        Svara

      Måste alla människor alltid äta tillsammans? Kan man inte bara få sitta med sitt glas vatten och få vara med i gemenskapen/festligheterna ändå? Att träffas måste ju vara viktigare än att man äter något.
      Och det är ju hans förlust i så fall om han missar god mat vid festliga tillfällen.

      Och 100 år? Jag oroar mig över hur socialt samspel kommer att se ut om bara 10 år!
      Det är ju bara att titta på utvecklingen av ChatGPT och allt annat digitalt…vi behöver snart knappt några sociala kontakter.

      Svara

        Enligt mina egna spaningar så är det inte heller personen som detoxar eller vad det nu är som väljer att prata en massa om det. Är snarare så att folk börjar fråga en massa samt ifrågasätta och plötsligt blir det en diskussion istället för ett enkelt konstaterande som folk bara hade kunnat acceptera. Jämför med tex att välja att inte dricka alkohol, har aldrig upplevt att någon börjat föreläsa om alkoholens skadliga effekter vid middagsbordet, däremot folk som ställer följdfrågor.

        Svara

          Det är som när folk tycker att veganer bara pratar om sin vegamat. Ja, därför att ni andra ställer tusen frågor så fort det ska ätas.

          Svara

            Precis! Och vett och etikett i den frågan är väl snarare att själv inte diskutera någons val. Att det skulle vara ett stort problem att folk ska pracka på andra sin egen livsstil köper jag inte (även om det såklart finns undantag)

            Svara

              Nej. Men jag håller med Bella. Prata inte om din detox under middagen. Och de andra behöver inte heller diskutera och ifrågasätta det heller. Gäller detox, alkohol, kostval och annat vid middagen.

              Svara

                Som vegan pratar jag aldrig om det vid middagar. MEN det är andra som ifrågasätter mig! Det borde hon kanske nämna? Kritisera inte eller ifrågasätt inte den som placerats bredvid dig under middagen.

                Svara

        Precis, spelar roll om andra äter och en dricker vatten?

        Jag är trött på frågan om varför jag inte dricker alkohol. Nej jag är inte nykterist eller nykter alkoholist. Jag bara gillar inte alkohol. Och jag HAR kul utan. Och jag måste inte dricka vin eller bubbel för att maten ska smaka gott. Låt mig sitta med mitt glas isvatten som JAG gillar, jag bryr mig inte om vad andra har i sitt glas.

        Svara

      Säga åh vad gulligt 3 gånger??!! Palla, EN gång räcker. Skittrist att kolla andras bebbar och vovvar. Bella borde lära sig att det inte är vett eller etikett att prata mens i TV, he he…

      Svara

        Varför får man inte prata mens i TV? Varför ska det vara sånt hysch hysch kring det?

        Svara

        Men snälla, nu får du väl släppa det där? Det är inte konstigt eller fel att prata om mens.

        Svara

        Hur länge ska du tjata om den där mensen?

        Svara

          Hur länge som helst. Kul att läsa era reaktioner🤣 Man pratar inte om mens i TV om man är en fin dam.

          Svara

            Vad är det för roligt med reaktionerna?

            Svara

            Varför kan man inte göra det? Det är 2025 liksom?

            Svara

              Spelar väl ingen roll vilket år det är. Jag vill inte höra om någon annans mens. På riktigt.

              Svara

    Varför reklam markerar inte Torsgården med reklam för egen verksamhet då hon tillverkar och säljer sin keramik.

    Svara

    Isabella är inget annat än en ängslig nyrik, rädd för att framstå som den hon faktiskt är. Ointressant. Vem är egentligen hennes publik?

    Svara

      Men den här gången har hon helt rätt. Alla tre punkterna borde vara vanligt folkvett oavsett om Isabella säger det eller ej. Tyvärr verkar folk inte längre kunna grundläggande etikettsregler.

      Svara

        Vanligt folkvett räcker hur långt som helst! Handlar helt enkelt om uppfostran.
        Etikettsregler ändras över tid.

        Svara

          Det är ju vanligt hyfs och folkvett som saknas idag! Måste var stora brister i uppfostran.

          Svara

        Håller med, kul för de var valda i tiden och Isabella kan bli en rolig och kontroversiell etikettyckare, med sin adhd-energi gör hon sig bättre i rutan än i text (var det tv förresten?).

        Svara

          Haha läser hellre en text än ser henne i rutan. Tycker tyvärr inte att det kan bli roligt, snarare tragiskt och beklagligt. Men humorn och tyckande är olika tack och lov.

          Svara

      Vad hade du tyckt om punkterna om det inte varit hon som sagt det?

      Svara

      Hennes publik är lika ängsliga nyrika mammor i Borås som vill lajva kultiverade när de reser med sin foppatoffel-man till Balearerna. Ingen skillnad mot Belsabub förutom att deras gubbe tjänar sina pengar till skillnad från slashas-Paul som kånkar sin kamera över halva jordklotet för att filma Belsabub med mobilen när hon ska sälja något kladd från Temu. Vad ger Belsabub rätten att ha åsikt om vett och etikett efter att slängt halva sin familj under bussen och rakat benen i en Bentley samt skämt ut fastighetskungen i media.

      Svara

        Med tanke på att du verkar vara den som följer hennes steg noggrannast så ska du nog inte uttala dig om hennes följare.

        Svara

          Roligt värdelöst vetande: låter man ai (provade 2) säger den att ”isak griplööv” är en pseudonym för Hjalmar Bergman alt en huvudperson i en av hans romaner. Vilket inte stämmer.
          Men att ai ens uppfattar det beror på att någon kopplat ihop griplööv med hj bergman.
          🤔

          Svara

        Du är fruktansvärt obehaglig.

        Svara

          Tack!

          Svara

            Du glömde nämna hur hon hängde ut sin väns död. Det var fruktansvärt!

            Svara

        Åh Isaak <3 Dig har man SAKNAT

        Svara

          Tack

          Svara

      Tyckte hon gav ett charmigt och vettigt intryck i förrädarna måste jag säga. Tyckte även hon var bäst av de medverkande i skavlan när hon ifrågasatte Wollter s sexmissbruk. Det blir nog bra.

      Svara

        Sexmissbruk, vilket BS. Endast en anledning till att vara otrogen. Att frun stannar är en gåta. El också är hon likadan själv.

        Svara

          Resonerar du på samma sätt när det kommer till kvinnor som blir misshandlade?
          Man är ofta manipulerad och/eller rädd och stannar därför kvar. Skulden ska inte läggas på Julia.

          Svara

      Hon kan intet om vett och etikett. Hur kunde P3 välja henne? Se bara hennes uttalande om tuggummi när hon är ökänd för att tugga tuggummi med öppen mun. Bl a på flyg där hon också tar av sig skorna och sätter upp fötterna på sätet framför eller på väggen om hon sitter längst fram.
      Troligen googlar hon innan och väljer frågorna/svaren men det är så hon lever.
      Ribbing var kunnig, vänlig, igenkännande och hade noll intresse att sälja sig själv. Isabella kommer använda detta för att få en möjlighet att sälja mer reklam.
      Som någon skrev här, alla hennes reklaminslag blir bara värre och värre.

      Svara

        Haha hur vet du denna info om henne??

        Svara

        Kontakter allt handlar om kontakter, hon har blåst vänner/kollegor/släktingar/entreprenörer och istället för att skämmas syns hon överallt. Vilket också bevisar vilken brist på moral folk har eftersom hon ändå har en publik. Allt handlar om pengar,att komma undan skatt och att tjäna pengar. Tragiskt? JA!!

        Svara

    Jag tycker iofs man tar ut/bort hörlur när man pratar med nån – oavsett man har på ljud eller noice cancellation eller inte. Det ser mer artigt ut. Lite som att ta av sig solglasögon om man är inomhus och pratar med nån.

    Svara

      Eller såna där solglasögon med spegelglas (eller vad det nu kallas) – man ser personen i ögonen, men allt man ser är sig själv! SÅ jobbigt!!!

      Svara

      Ja verkligen. Både otrevligt och ouppfostrat att fortsätta ett samtal med proppar i öronen. Mottagaren har för övrigt ingen aning om noice cancel finns el icke, irrelevant.

      Svara

    Har hon kommenterat kritiken hon fick efter att ha hängt ut sin döda kompis?
    Det Om något tillhör väl vett och etikett? Att veta att det inte Är OK att lägga ut privata konversationer och beskriva i detalj om en annan människas psykiska ohälsa och vårdkontakter.

    Svara

      Var lite samma när hon på bloggen hängde ut ett barn som hennes son spelat schack mot och sedan var helt oförstående till kritiken och inte verkade fatta alls vad som var problemet. Så hon kan verkligen vara socialt tondöv titt som tätt.

      Svara

        Men hon sa ju inget till barnet, så då tycker hon att det var helt okej att skriva som hon gjorde.

        Svara

    För mig personligen ang hörlurarna så beror det på hur länge konversationen kommer att pågå. Jag tar 9/10 gånger ut hörlurarna oavsett men skulle inte reagera om den jag pratar med inte gör det (dock får den ju gärna pausa musiken) om vi bara stöter på varandra och ska kallprata någon minut. Däremot skulle jag ju höja på ögonbrynet om det var ett planerat möte och personen hade hörlurar i under hela umgänget 😅

    Resten kan jag hålla med om, 3 gulligt max och inte prata om detox när jag vill gluffsa i god mat!

    Svara

      Det vet man ju sällan innan, hur lång en konversation kommer att bli. Även om man är på språng kan det ju råka bli mer än en minut. Jag tar alltid ut lurarna, tycker att det är en självklarhet.

      Svara

        Oftast är det relativt korta konversationer när man är på språng, men som sagt, för mig personligen! ☺️

        Svara

          Då är det bara att inse att du inte är så trevlig ”Kontoret” Riktigt nonchalant att möta någon som man börjar samtala med, utan att ta ur lurarna. Även om det är ett kort möte så klart.

          Svara

        Det sänder ju en signal iallafall, att man inte vill prata länge. Sen kanske det inte är så men skulle tro att de allra flesta tolkar det som att det bara blir ett väldigt snabbt samtal om man inte tar ur.

        Svara

          Okej ja alltså som sagt JAG tar ut mina hörlurar oavsett, men för MIG gör det inget om den andra inte gör det för en kort konvo – oavsett om det är 1 min eller 5min! 🥰

          Svara

            ”en kort konvo”, jösses.

            Svara

      Jag tar ut en eller båda lurarna när det är min tur att betala i kassan. Tycker det är trevligt att visa att personen har min uppmärksamhet, om än bara för att fråga om jag vill ha kvitto.

      Plus att jag tycker att det är lite pinsamt att inte höra och antingen behöva be personen upprepa sig, eller att råka ignorera någon som pratar med mig.

      Svara

    Tycker hon har helt rätt! Det är alldeles för många som inte vet hur man ska bete sig.

    Svara

      Jag tycker också hon har rätt i dessa (iofs väldigt uppenbara) frågor.

      Men däremot skulle jag ha svårt att ta en etikettspalt på allvar när personen som skriver den gjort en grej av att hon inte orka lyssna på folk samt gjort uttalanden som ”åk inte och hälsa på någon gammal mormor”. Tycker inte illa om henne eller så men hon är ingen expert på medmänsklighet och hänsyn, vilket är grunden till etikett.

      Jag saknar ribbing, som också var en väldigt träffsäker skribent.

      Svara

        Generellt är det tröttsamt hur influencers blir ”experter” vi ande aska lyssna till på typ en kvart.

        Svara

        Ribbing var fantastisk.

        Svara

      Bella är ju känd för att inte veta hur man ska bete sig.

      Svara

        Jaså?

        Svara

          Ja.

          Svara

    Hon gör ju en stor grej av att man ska säga tack och hej. Vanlig god ton i mina ögon. Behöver vi verkligen en självutnämnd expert för att lära oss så grundläggande saker? För det är på den nivån hennes kunskaper ligger. Hon går igång på att briljera inför andra, samtidigt som det väl inte finns någon som är mer osäker i sociala sammanhang?

    Svara

      Lååångt ifrån alla svenskar säger hej/ god morgon osv när man går förbi tex en granne eller föräldrar i barnens skola så även om det borde vara självklart är det tyvärr inte det.

      Svara

        Ej alltför många tittar åt et annat håll för att slippa hejja. Då hejar jag extra klämkäckt

        Svara

        Tror du Bella är typen som hejar på förskolan då?

        Svara

          Hon hejar garanterat på alla som är förmögna!

          Svara

        Det var väl en lång tråd i nåt öppet spår här, där folk hävdade sin rätt att absolut inte hälsa på andra människor, så nej, självklart är det inte.

        Svara

          Man får väl göra som man vill? Visst är det trevligt att heja, men vill man inte så är det också okej. Vi vet inte varför folk väljer att inte göra det.

          Svara

            Trevligt och trevligt, jag tycker det ingår i allmänt hyfs att säga hej till sin granne när man passerar varandra i trapphuset.

            Svara

      Hahaha ja troligen behöver vi en självuntämnd expert och vem passar inte bättre in än IL? Som själv inte har någon skam el vett i kroppen!

      Svara

    Och nu kommenterar Isabella behandling för ätstörning på sin blogg!

    Ett sådant allvarligt tillstånd bör kommenteras av en specialist på detta område!!!

    Inte vett och etikett att yttra sig om ditten och datten!

    Svara

      Men Bella blir ju expert på allt hon företar sig. Och vill gärna tala om för andra hur de ska göra.

      Svara

      Hon har väl ändå rätt att berätta om sin sjukdomshistoria? Jag tyckte hon uttryckte sig väldigt vettigt om sin ätstörning och tips. Samma tips som faktiskt delas ut inom ätstörningsvården.

      Svara

      Men hon är väl en specialist? Även om självutnämnd så är det hon ju det 🙂

      Svara

        Ja på sig själv. Ingen annan!

        Svara

    Det räcker med att ögna igenom ett par etikettböcker för stt bli ”expert”på temat. Därifrån till att verkligen ha en känsla för stil och korrekt uppförande är en astronomisk distans.
    Att IL tilldelats uppdraget kan inte ses som annat en ett yttersta bevis på massornas oändliga brist på kritiskt tänkande – IL som förkroppsligar nyrikt prål, som ersätter stil och smak med kläder, inredning och bilar uteslutande utifrån hur exklusiva de ser ut, som går barbent i för trånga pumps på vintern, som goastat bekanta och hela familjen och dessutom pratat illa om dem offentligt.

    Vett och etikett är något annat.

    Svara

      Ja, jag förstår inte riktigt vad det är tänkt att hon ska tillföra. Sen är det ju skillnad på vett och etikett och social kompetens – att kommentera ”gulligt” tre gånger, det finns ju inte direkt någon regel och något som anses ”normalt” och hövligt där. Men vill man ge ett gott intryck så ställer man väl någon fråga istället och leder vidare samtalet, kommenterar man endast ”gulligt” så spelar det nog ingen roll om det är två eller tre gånger direkt, det kommer ju inte uppfattas som särskilt trevligt ändå.

      Svara

        +1

        Svara

      *ghostat

      Svara

    Man kan tro det är 1 april 😂

    Svara

      Varför då?

      Svara

        Undrar du det på riktigt?

        Svara

          Ja?

          Svara

    Undrar hur många veckor hon kommer att skriva en vett och etikett-spalt… Kanske fyra.

    Svara

    Kollade in hennes insta, herregud va mycket skitreklam hon har nu

    Svara

      Pengarna måste ju in?

      Svara

        Ja självklart, det är ju hennes inkomst.

        Svara

    Varför inte lämna över stafettpinnen till Emojidrottningen Anna Book! Tror det skulle bli en stilbibel utan dess like, med färgsprakande emojis mellan alla goda råd om uppförande!

    Svara

    Snälla, om någon säger tack, svara inte med det här jättekonstiga ”ingen fara”. Man säger ”varsågod”. Har observerat detta enerverande beteende lite överallt.

    Svara

      Jag tycker att man säger ”tack själv” i servicesammanhang, men det verkar vara på utdöende.

      Svara

        Jobbar i butik och säger alltid tack själv eller bara tack tillbaka. Skulle aldrig få för mig att säga varsågod eller ingen fara. Kryper i hela mig när jag hör kollegor säga så 😩

        Svara

          Ahh du är en sån där som har kollegor som är riktigt korkade. Men dom gillar dig va?

          Svara

        Beroende på sammanhanget kanske.

        Svara

      Det är som när folk beklagar sorgen. Man beklagar förlusten.

      Men som det är med det mesta, att beklaga, svara på ett tack eller egentligen vad som helst. Bättre att säga något lite fel än ingenting alls.

      Svara

      ”Varsågod” låter passivt aggressivt efter ett tack.

      ”Det var det lilla” eller ”det var så lite” lite beroende på vad tacket handlar om såklart.

      Svara

      Men när folk säger ”tack” när man håller upp dörren för dem, då kan man väl inte svara varsågod? Alltså det känns för ambitiöst för en liten gest? Jag svarar ingenting utan ler fånigt som att jag inte förstår språket.

      Svara

      Ingen orsak, det är så man bör svara.

      Svara

      Ja! Ingen fara måste upphöra, hemskt!

      Svara

        ”Ingen fara” – är det något nytt, för jag har aldrig hört det? Jag har inte bott i Sverige på 15 år och ingen jag umgås med när jag är och hälsar på har sagt det.

        Svara

          Ja folk säger ofta så. Tyvärr.

          Svara

    Tycker att det finns ett undantag för airpodsen: om jag har lurar i på jobbet och någon frågar mig om nåt, då kan jag Pausa, ta ur ena, svara, och sen stoppa in den igen för att ”markera” att jag nu återgår till koncentration. Då betyder det att det Ej är fritt fram för kollegor att sätta sig på stolen bredvid och kallprata!

    Svara

      Jo det är väl klart, knackar man någon på axeln som sitter i ett digitalt möte förväntar man sig väl förhoppnginvis inte mer än ett så snabbt och kortfattat svar som möjligt, på sin akuta fråga.

      Svara

    Efter hennes rant om att bara män får hälla upp vatten på restaurang tar jag hennes vett och etikett-tips med en stor nypa salt. Hon verkar inte förstå vad det handlar om utan har en massa egna konstiga idéer.

    Svara

      Jobbigt om man är två kvinnor och är ute och äter. Ingen får dricka vatten😅

      Svara

        Även få män som skulle fylla på ens vattenglas kontinuerligt under middagen.

        Svara

    Hon la upp ett inlägg på Threads om att hon för första gången ska använda strumpbyxor. Finns ex antal inlägg från hennes blogg då hon skrivit om hur hon använder strumpbyxor.

    Svara

      Man ska ta Isabellas påståenden med en nypa salt. Hon har också nyligen skrivit att hon tvättar händerna så ofta och därför aldrig är sjuk, fast hon bara någon vecka tidigare skrev att hon var jättesjuk.

      Svara

        Två eller tre nypor salt helst 😄

        Svara

        Anonym 20:15
        När var det hon fick en injektion för att orka gå på en gala när hon var sjuk?

        Svara

          Ingen aning.
          Men jag antar att hon ofta hittar på saker eftersom hon inte verkar minnas vad hon sagt tidigare. Talar man sanning så bör man ju rimligtvis hålla fast vid samma story utan att ens behöva fundera.

          Svara

            Anonym 20:37
            Hon låg i förkylning/ influensa och skulle på en gala hon inte kunde missa. Hon fick någon spruta som gjorde att hon kände sig piggare. En sådan vill jag ha nästa gång jag är sjuk i influensan!

            Svara

              Jag med😄

              Svara

              Antagligen kortison

              Svara

    Vad har uttaladet med tv4 att göra? Känner att ja missa något här

    Svara

    OT exponeringen av barn är så problematisk och är ett ämne som tas upp titt som tätt. Idag såg jag en influensers barn ute och fiskade med vad jag tror var en barnvakt (och inte mamma eller pappa för då hade man ju känt igen dom som familj). Det fick mig att inse hur sårbara dom är pga att deras föräldrar valt att lägga ut hela deras liv på sociala medier. När jag först såg pojken så tänkte jag först ’åh vad jag känner igen honom går han på samma förskola som mina barn’ tills jag insåg vem det var. Han kände väl av att jag kollade lite på honom och jag började undra då hur många barn till kändisar/influensers som känner av hur många som tittar på dom. Jag har gått förbi Molly Sandén med barn på stan någon gång och skulle aldrig kunna peka ut deras barn efter det eftersom dom har valt att inte visa upp honom på sociala medier. Men alla dessa barn som blir exponerade ska ju någon gång bli vuxna och välja sin egna väg och man kanske inte vill bli igenkänd på stan.

    Kan tillägga att jag slutade kolla när jag insåg att det inte var en klasskamrat till mina barn.

    Svara

      Skulle tro att många mår väldigt dåligt när de växer upp. Kan även bli så att de känner att de måste provocera m.m för att visa upp sig.
      Ta Will Smiths son som ett exempel, han verkar må väldigt dåligt.
      Samma med barnen som växer upp i tv eller blir kändisar snabbt. Tänker på Britney Spears, Miley Cirys och Justin Beiber.

      Svara

      En som jag inte förstår tas upp mer kring detta är elsabratt. Kanske har hon för få följare och blir därför inte uppmärksammad. Följde henne under några år och det känns i princip som att jag sett hennes barn i lika många situationer som jag sett mina egna. Utöver alla bilder och filmer som läggs ut – väldigt detaljerad information om deras personligheter, sätt att vara, faser de får igenom, sjukdomar osv osv i all oändlighet. Avföljde för nåt år sen så brasklapp här om de nu ändrat sig i frågan!

      Svara

      Angående denna debatt så tycker jag att det är helt galet att inte familjen Lundell blir mer kritiserade kring att de ständigt hänger ut sina barn i alla möjliga situationer. De är ju trots allt störst.

      Svara

    SvD har väl en vettig etikettexpert om jag inte minns fel, Jag prenumererar inte på SvD just nu.

    Svara

    How dare she stand where Ribbing stood.

    Svara

      Verkligen.

      Svara

      Grandios!

      Svara

    Jag tror att Isabella kommer göra ett utmärkt jobb. Känns som en bra efterträdare!

    Svara

      Nej.

      Svara

      Absolut inte!

      Svara

      Lol nej. Bella är känd för att inte kunna bete sig.

      Svara

      🙂 🙂 🙂

      Svara

    Om jag börjar prata med AirPods i så pausas noice cancellation och det jag eventuellt lyssna på. Så varför skulle jag plocka i och ur?

    Svara

      Det ser muppigt ut.

      Svara

      Att du ens behöver fråga?! Det uppfattas nonchalant och oartigt. Man signalerar att man inte bryr sig om att vara helt närvarande.

      Svara

        Varför? Jag hör ju lika bra eftersom ljudet pausas. Är det artigare när folk plockar ur och visar sina öronvaxklickar som sitter på lurarna? Nej usch. Behåll dem i öronen!

        Svara

          Nej alltså du plockar inte ur lurarna och håller upp dem framför ögonen på dem du pratar med, det är inte artigt eller vad som är tänkt. Har du såpass smutsiga öron att det kommer synas att du har massa öronvax på dem bara du diskret tar ut dem så rekommenderar jag att du rensar öronen.

          Svara

          Jag hör lika bra fast jag tittar i telefonen när någon pratar, men jag gör det inte för jag vill inte vara otrevlig.

          Får du ”öronvaxklickar” på hörlurarna så behöver du definitivt rengöra dina öron.

          Svara

          Men skulle du sitta med AirPods i under en arbetsintervju till exempel? En begravning? Även om det bara är noise cancellation så uppfattas det ju inte så av andra, dvs att man egentligen har fullt fokus. Att inte ha dem i visar ju på respekt för situationen. Och ibland behövs det inte såklart. Och att det skulle fara ut öronvax, usch, är det på riktigt ett problem för dig bör du nog ta en paus från AirPods.

          Svara

          Stoppa airpodsen i fodralet. Problem solved, öronvax eller ej.

          Svara

      Du tar ut lurarna för det är otrevligt och ouppfostrat att inte göra det. Har du ett öronvaxproblem så rengör du öronen med exempelvis en tops.

      Svara

      Att du ens undrar varför du behöver plocka ur!😳
      Antingen är du väldigt ung och inte lärt dig hyffs, eller så är du vixen och väldigt ouppfostrad.

      Svara

        Ganska oförskämt att anta att jag är ett rockband!

        Svara

    OT. Någon som såg Anna Book i dagens ”Kylskåp” med Tareq? Jag tyckte att hon var heeelt ok och trevlig förutom uppspärrade ögon men det kanske är så hon är 🙂

    Svara

      Tareq och Book,.. Hans nästa kliv ner på karriärstegen blir att göra program på Youtube. Där ska han och hans sambo ska visa hur de bygger sitt hus. Ingen tv-kanal nappade tydligen.

      Svara

        Vem kollar och varför på här är ditt kylskåp. Såkallade kändisar som desperat vill vara med i tv fortsätta vara kändisar.
        Är absolut noll intresserad av vad folk har i sina kylskåp.

        Svara

          Kan du tänka dig att det finns folk som är intresserade? Jag tycker det är skitkul!

          Svara

            Undrar hur många tittare programmet har?

            Svara

          Poängen är väl att man ska få inspiration till att laga mat av det man har. Jag har dock inte sett programmet.

          Svara

          Det är ju ett matprogram så det är nog många som tittar.

          Svara

      Jag är så löjlig men jag tål honom inte sedan han gängade sig med sin nuvarande. De är säkert trevliga bägge två och jag känner dem inte men jag har väldigt svårt för dem. Jag blev liksom besviken på honom. Löjligt jag vet.

      Svara

        Håller med!

        Svara

        Han är iksom mer av en influerare nu.

        Svara

        Deras tv-serie där de hjälpte folk att lägga om livsstil var så cringe.

        Svara

          Den såg jag inte. Ville inte.

          Svara

        Samma. Känns bara så tråkigt med ytterligare en medelålders krisande man som skaffar 20 år yngre kvinna och naturligtvis ska ha ett kärleksbarn…

        Svara

          Ändå så töntigt att säga så. Folk träffar varann och blir kära. 2025 hörrni, ska det vara förbjudet?

          Svara

    Läste att Pape klippt av en del av svansen på sin hund också, låter helt fruktansvärt!!

    Svara

    PAow! Jädra telefon😁

    Svara

    Paow har nu kuperat svansen på sin hund för att den ska se ut som en cool jakthund. Anmäl henne till Seprona! Hon bor på Mallorca nära Arenal.

    Svara

      Hon är inte riktigt klok denna människa! Hon kan operera sig själv hur mycket hon vill men ge fan i djuren!

      Svara

      Jakthund? Menar du kanske vakthund?

      Svara

        Spelar det någon roll i detta sammanhang?
        Hon har nu låtit göra två helt onödiga operativa ingrepp på en ung frisk hund. Öronen ska stå upp på en ras med hängande öron och nu dessutom amputerat en kroppsdel! Så sjukt!!

        Svara

      El Arenal? Det är turistmallorcas mesta skitområde.

      Svara

    Apropå spalt, hur går det med din på Expressen? Jag har inte sett någon krönika på ett tag.

    Svara

      Det blev fyra krönikor…

      Svara

    På Wikipedia står det att Camilla är 36 år, född 88, det stämmer väl inte?

    Svara

      Nej det står född 1980 på Wikipedia. Verkar snarare vara du som inte vet bättre än att inte lita på översta sökresultatet

      Svara

        Jag tror Camilla ändrade det för det stod 1988 förut.

        Svara

        ” This page was last edited on 4 November 2025, at 11:45 ”

        Svara

    Ny klänning för varje tillställning/gala, alltid nyblekta tänder, nya naglar. Klackar i alla väder osv osv

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *